smarties-adv.ro Web analytics

web design agency

Email marketing – Bune practici

Solutia? Cresterea organica a bazei de date.

Ne confruntam din ce in ce mai des cu situatia in care ne sunt cerute contra cost baze de date cu adrese de email pentru diverse campanii de e-mail marketing. Asa ca ne simtim datori sa anuntam ca nu suntem si nu vom fi adeptii unei astfel de practici. In continuare, incercam sa explicam motivele pentru care nu este indicata cumpararea sau inchirierea bazelor de date. Asta daca cei care ne citesc vor ca trimiterea unei campanii sa aiba success iar reputatia firmei sa nu fie stirbita.

Bune practici - Nu listelor negre

Bune practici > DE CE NU TREBUIE SA FOLOSESTI O LISTA CUMPARATA DE EMAILURI

Este foarte adevarat, la inceputurile email marketing-ului aceasta era practica generala. De aceea s-a inventat cuvantul „spam” si acum, chiar si cei care folosesc aceasta modalitate de promovare si respecta regula jocului au de suferit. In unele state deja aceasta practica a devenit ilegala. Chiar si UE s-a adoptat o directiva in acest sens si pe care si noi trebuie s-o respectam. Gasiti aici rezolutia Comisiei europene.

Corect, se poate achizitiona cu ușurinta o baza de date cu un numar semnificativ de adrese de email. Ce urmeaza? Daca incarcati lista achizitionata si o trimiteti oferta tututor din lista, asteptati rezultate bune sau foarte bune? De fapt, acest mod de lucru nu aduce rezultatele dorite, dimpotriva, iti poate face mai mult rau decat bine.

Inca exista companii de marketing in Romania care folosesc aceasta modalitate usoara si simpla de a face email marketing. Ei atrag clientii care nu au rabdare sa-si construiasca organic o lista curata. Dar ce nu spun clientilor este ca in acest mod cresc costurile. Pentru ca fiecare lista costa si trebuie reimprospatata dupa un timp si pentru ca se trimit zeci de mii de newslettere, De fapt, firmei repsective ii sunt suficiente cateva mii. Majoritatea acestor companii nu sunt constiente de problemele pe care le pot cauza listele achizitionate.

Bune practici - permisiunea

Bune practici > Permisiunea

Oamenii raspund favorabil doar e-mailurilor solicitate. De ce si-ar da cineva acordul ca datele lui personale sa fie vandute in mod repetat? Nimanui nu ii place sa primeasca e-mailuri nesolicitate. Poate acesti abonati au optat pentru oferte turistice candva, iar acum primesc oferta ta pentru un serviciu total diferit. Trebuie doar sa ne gandim ce simtim atunci cand primim e-mailuri nesolicitate. O companie care se respecta nu ar vinde o lista a clientilor de inalta calitate, pentru intocmirea careia a muncit o perioada indelungata, riscand sa piarda clientii dupa primirea primei campanii nesolicitate.

Bune practici - Calitatea listei

Bune practici > Calitatea listei

Cel mai probabil, adresele de e-mail din listele de e-mail achizitionate sunt colectate de catre script-uri automate, roboti sau alt software. Mai mult decat atat, cele mai multe dintre aceste adrese au expirat in urma cu cativa ani, sau sunt e-mailuri non-existente sau capcane de spam. Cand se lucreaza cu liste de e-mail, conteaza calitatea, nu cantitatea. Poti avea un million, doua milioane de contacte in lista ta, dar asta nu conteaza daca abonatii nu raspund. De fapt, ar fi o mare realizare daca rata medie de deschidere ar fi intre 0,01% si 0,1%. Pe de alta parte, o companie care foloseste doar 15.000 de adrese de inalta calitate, lista opt-in, poate avea rezultate foarte bune si poate atinge rate de deschidere de 50% sau chiar mai mari. Prin urmare, ce lista ati prefera sa utilizati? Mai ales cat sunteti dispus sa platiti total nejustificat?

Dar ce se intampla daca subscriberii din lista ta au optat sa primeasca oferte de la terti? Multi dintre cei care fac asta nu stiu in ce intra asa ca atunci cand le primesc ei le marcheaza ca spam. Utilizarile multiple ale aceleiasi liste de catre furnizori diferiti pot duce la un blocaj al mailurilor prin simpla activare a butonului SPAM. Asa ca, folosirea acestor tipuri de liste poate conduce la plangerile de spam care iti pot pune contul de email marketing in pericol.
Cel mai important lucru este ca efectele negative ale folosirii unei liste achizitionate pot avea un impact asupra clientilor fideli, activi, care doresc sa primeasca ofertele tale.

Bune practici - Internet provider

Bune practici > FURNIZORII SERVICIILOR DE INTERNET SI LISTELE NEGRE

Cei care vand baze de date au, de regula, un site decent unde iti garanteaza o lista de calitate, spun ca lista e bine targetata si ca pot oferi dovezi ale permisiunilor obtinute. Asa ca la o prima privire pot parea profesionisti. Dar trebuie sa retii ca nicio companie responsabila nu va incerca vreodata sa-si vanda lista de adrese de inalta calitate. Punct!

Un comerciant poate cumpara cu usurinta baze de date de proasta calitate, pline cu adrese de email inexistente, capcane de spam si cateva adrese reale ale unor oameni care, in mare majoritate, oricum vor apasa butonul de spam atunci cand primesc newsletterul. Trimitand mailuri unei astfel de liste se poate genera o avalansa de reclamatii de spam determinand inchiderea contului de email marketing si distrugerea reputatiei comerciantului iar aceste lucruri sunt foarte grave!

Bune practici - Victimele

Bune practici > Victimele

Aceste liste ii pot afecta pe cei care fac afaceri cu tine. Primele victime sunt cei care isi au adresele in lista respectiva. Dar prejudiciul nu se opreste aici.

Iata cateva victime ale trimiterii de e-mailuri nesolicitate din listele de e-mail achizitionate:

  • Expeditorul listelor de email abuzive isi pericliteaza propria reputatie, ceea ce duce la trecerea lui pe lista neagra (Blacklist) sau blocarea si/sau amanarea tuturor mesajelor expeditorului de catre providerul de Internet.
  • Furnizorii serviciilor de e-mail marketing, care se straduiesc sa-si mentina rate de deliverabilitate cat mai ridicate trebuie sa „curete mizeria” datorata traficului abuziv, investind timp si resurse importante.
  • Providerii serviciilor de Internet lupta deja pentru a dezvolta sisteme mai avansate și de a aloca resurse masive pentru detectarea si prevenirea spam-ului in scopul protejarii casutelor de mail.
Bune practici - Solutia

Bune practici > SOLUTIA? CRESTEREA ORGANICA A BAZEI DE DATE

Cresterea organica a bazei de date este raspunsul care va poate feri de necazuri si va poate aduce rezultatul pe care-l astepti, care te poate ajuta in cresterea afacerii tale. Esti in legatura cu utilizatorii care sunt interesati de ofertele tale si pot ramane fideli pentru mult timp. S-au inscris pe site-ul tau pentru ca ii intereseaza cele poti oferi. Astfel ca stii ca lista e credibila si ca detii controlul. Exita solutii pentru a realiza asta,pe care ti le enumeram putin mai jos. Fara indoiala, cresterea organica a bazei de date este cea mai sigura si mai eficienta metoda de a-ti construi o baza de date cu succes.

Solutia

Bune practici > CUM TE PUTEM AJUTA PRIN SERVICIILE PE CARE LE OFERIM.

  • Formulare de inscriere pentru Facebook, unde utilizatorii se pot inscrie direct in baza ta de date dandu-si acordul pentru primirea ofertelor. Exista avantajul ca, astfel, lista se poate segmenta in functie de varsta, sex, ocupatie sau alte campuri care considerati ca va pot ajuta in segmentarea bazei de date.
  • Formulare de inscriere pentru site-ul companiei unde, cei care te viziteaza si sunt interesati sa se poata inscrie fara probleme. Poate fi pus formularul ca si pop-up care sa apara dupa cateva secunde dupa ce utilizatorul a intrat pe site, sau cate un link in fiecare pagina catre o pagina cu formularul de inscriere. Trebuie sa fie usor de completat, nu cu multe intrebari, campuri obligatorii fiind doar cele de maxim interes: varsta, sex, numar copii si asa mai departe. Aceste formulare de inscriere ar trebui folosite de fiecare data cand intrati in contact cu prospecti si consumatori. Formularele pot avea alt design, alt continut insa asta ajuta enorm la cresterea organica a bazei de date.