smarties-adv.ro Web analytics

web design agency

Design responsive

„Web design inseamna responsive design. Responsive design inseamna web design facut asa cum trebuie.” (Andy  Clarke)

Design responsive = Mic + Mediu + Mare

Aproape toti clientii vor versiune mobila pentru website-ul lor. Pana la urma, asta e esential. Un design pentru tableta, unul pentru BlackBerry, altul pentru iPhone, netbook etc. – si toate rezolutiile trebuie sa fie compatibile, de asemenea. In urmatorii ani, ar trebui sa realizam website-uri pentru „n” inventii. Iar aceasta nebunie nu se va opri.

In domeniul web design-ului si dezvoltarii web, putem ajunge rapid in punctul in care nu mai putem tine pasul cu numarul nesfarsit de noi rezolutii si dispozitive. Pentru multe website-uri, crearea cate unui website pentru fiecare rezolutie si dispozitiv poate fi imposibila si nu este practica. Trebuie sa suferim consecintele pierderii vizitatorilor care folosesc un anumit tip de dispozitiv?

De fapt, exista o solutieDesign-ul responsive

Design responsive

In anul 2010, Ethan Marcotte a introdus, pentru prima oara, conceptul de Responsive Design In articolul Responsive Web Design, publicat pe A List Apart. Articolul se refera la posibilitatea adaptarii unui website la diferite rezolutii si dispozitive pe care este afisat (laptop-uri, PC-uri, laptopuri, tablete, smartphones etc), fara a suferi degradari.

Design-ul responsive s-a dovedit foarte util pentru cei care erau nevoiti sa faca mai multe versiuni ale site-ului pentru ca acesta sa poata fi accesat de pe diferite dispozitive. Astfel, site-ul recunoaste tipul dispozitivului pe care se afiseaza si se muleaza automat preferintelor utilizatorului in functie de dispozitivul folosit. In acest fel nu a mai fost nevoie de realizarea site-ului in multiple versiuni. Acest lucru duce la o reducere semnificativa a timpului alocat realizarii site-ului si, implicit, costuri mai reduse.

Design responsive > Alte caracteristici

Acest tip de design foloseste layout-uri flexibile, imagini flexibile, CSS si media queries. Concluzionand, scopul design-ului responsive este de a realiza website-uri care sa detecteze dimensiunea si orientarea ecranului pe care este vizualizat. Design-ul responsive foloseste coordonatele x si y ale unui cadran si procente matematice pentru imagini in locul parametrilor de dimensiuni fixe.

In urma cu putini ani layout-urile flexibile erau aproape un lux pentru website-uri. Singurele lucruri care erau flexibile erau textul si coloanele layout-ului (elementele structurale). Imaginile puteau usor degrada layout-urile, si, chiar si elementele flexibile degradau forma layout-ului. Layout-urile flexibile nu erau, totusi, chiar atat de flexibile. Ele puteau scadea sau adauga cateva sute de pixeli insa, cel mai adesea, nu se puteau ajusta trecerii de la desktop la notebook, de exemplu.

Acum putem face website-urile sa fie intr-adevar flexibile. Imaginile se pot ajusta automat iar layout-urile nu sunt alterate. Desi, poate, nu e o solutie definitiva, ne pune la dispozitie mult mai multe optiuni.

In continuare, enumeram cele mai importante avantaje ale design-ului responsive:
Super flexibil
Website-urile responsive sunt fluide, continutul nefiind alterat pe diverse dispozitivele si diferite rezolutii. Asa cum lichidul se imprastie sau se strange, in functie de vasul in care este pus, la fel website-urile responsive se adapteaza ecranelor diverselor dispozitive.
O excelenta experienta a utilizatorilor
Chiar daca ceea ce contine site-ul este foarte important, experienta utilizatorilor este cea care face ca utilizatorul sa nu paraseasca rapid website-ul si sa il poata vizita oricand, de pe orice dispozitiv. Design-ul responsive face mai usoara accesarea website-ului tau si de catre cei care sunt foarte ocupati si nu stau foarte mult in fata calculatorului de pe orice dispozitiv au la indemana.
Eficient
Avantajele de a avea un singur website conform cu necesitatile de pe toate dispozitivele sunt incomparabil mai mari decat a avea 2-3 sau mai multe site-uri pentru diferitele dispozitive. Un website costa mai putin decat 2 si economiile pot fi substantiale. Design-ul responsive aduce un beneficiu si pentru SEO, avand toti vizitatorii pe un singur website indiferent de dispozitivul pe care il utilizeaza.
Recomandat de GOOGLE
Google a declarat ca website-urile responsive sunt recomandate, preferate website-urilor nonresponsive.
Acest lucru se intampla pentru ca site-urile responsive au doar un URL si acelasi HTML indiferent de dispozitivul pe care sunt accesate. Acest lucru face mai usor si mai eficient pentru Google sa indexeze si sa organizeze continutul.
Mult mai usor de administrat
Daca am avea un website pentru desktop si unul pentru dispozitivele mobile, ar trebui sa avem campanii SEO diferite pentru fiecare dintre ele. Administrand un singur website si o singura campanie SEO este mult mai usor decat administrarea mai multor website-uri sau campanii SEO. Acesta e avantajul cheie pe care il are un website responsive fata de un website separat pentru mobil.

Daca doresti sa verifici daca website-ul care te reprezinta are design adecvat pentru dispozitivele mobile click aici

In cazul in care optezi pentru un website responsive si ai incredere in noi, te asteptam sa punem tara la cale 🙂