smarties-adv.ro Web analytics

web design agency

Etape > Email marketing

O campanie de email marketing eficienta inseamna parcurgerea unor etape bine definite.

E-mail marketingul poate fi o modalitate eficienta de a genera, conduce si de a creste vanzarile, obligatorie fiind, totusi, parcurgerea anumitor etape, prezentate mai jos.

Dar, în timp ce ea are puterea de a fi un instrument excelent in acest sens, este o activitate de marketing pe termen lung, rezultatele, de cele mai multe ori, nu se vad peste noapte. Pentru a obtine rezultatele dorite este nevoie de un sistem bine planificat si efort sustinut, dar merita.

  • PLANIFICARE

    Etape - Plan

    Prima dintre etape este planificarea. Trebuie intocmita o prima lista de emailuri. Ai colectat multe adrese de email (de preferat prin abonarea la site-ul tau sau la newsletterul care va veni intr-un viitor apropiat) – ce urmeaza? Acum e timpul sa decidem: ce anume ai vrea sa trimiti si cand vei trimite ceea ce hotarasti.

    Cel mai bun mod de a avea raspunsurile acestor intrebari este de a crea un plan de email marketing. Daca te intrebi la ce te-ar ajuta un astfel de plan, raspunsul e ca planul da o structura si un scop campaniei. Mai mult, te ajuta sa-ti intelegi clientii pentru a dezvolta continutul pe care ei il doresc si sa depuna eforturi in aceasta directie. Cu putina munca si cercetare, putem crea un plan solid de email marketing pentru a-ti ajuta afacerea sa evolueze.

  • DESIGN

    Etape - design

    Cu profesionalism, putem crea un template pentru campanie tinand cont de stilul tau de brand referitor la aspect, fonturi, culori.

    Putem crea un template care sa fie respectat de fiecare data cand vrei sa trimiti un newsletter astfel incat cei care primesc ceea ce le trimiti in viitor sa te recunoasca fara efort.

    Odata ce vom fi de acord asupra template-ului, il vom popula cu date, imagini, oferte.
    Primul email care vine din partea ta e foarte important – e ceea ce clientii sau prospectii vad prima oara cand te vor avea in Inbox.

    Va mai asiguram si claritatea CTA-urilor (Call to Action), astfel incat celui care citeste newsletterul sa ii trezim interesul si sa stie ce are de facut in continuare.

  • DEZVOLTARE

    Etape - dezvoltare

    Codul din spatele a ceea ce vede utilizatorul garantam ca va fi un cod curat, care asigura incarcarea newsletterului fara probleme.

    Pentru ca o campanie de email marketing sa aiba succes fiecare email trebuie sa aiba codul cat mai corect pentru a fi corect vizibil in majoritatea clientilor de email. Pe de alta parte, pentru o buna vizibilitate a newsletterului indiferent de device-ul utilizat, de preferat ar fi alegerea optiunii de responsive email

  • TESTARE, OPTIMIZARE

    Etape - Testare

    Aceasta una dintre cele mai importante etape, dupa indeplinirea pasilor anteriori, fiind timpul pentru a testa continutul campaniei. Chiar daca ne-am asigurat ca este totul bine din testarea pe browsere, daca este intr-adevar bine se va vedea atunci cand se va testa direct in clientii de email. Primul pas este de a stabili criteriile de testare, platforma pentru fiecare campanie individuala de e-mail.

    Email marketingul este masurabil. Acesta e unul din motivele pentru care testarea A/B a devenit o tactica populara pentru imbunatatirea rezultatelor. Prin crearea mai multor versiuni ale unui newsletter si utilizarea variantei castigatoare poate fi doar in avantajul campaniei.

    Optimizarea emailului presupune un efort continuu de imbunatatire. Nu numai mesajele ar trebui sa fie optimizate, dar si intregul lant care duce la conversii si vanzari.

    O simpla optimizare ar fi testarea subiectelor. Dar multi se „blocheaza” testand doar subiectele. Pentru ca primul pas sa fie unul bun, trebuie adoptate practici mai bune. Un foarte bun lucru este folosirea testarii A/B pentru a optimiza continutul newsletterului pentru cresterea clickurilor si ratelor de conversie.

  • TRIMITERE

    Etape - trimitere

    Trimiterea, a cincea dintre etape, are si ea o majora importanta.
    Asa ca, in functie de cei la care va ajunge newsletterul, se stabileste momentul oportun de trimitere a newsletterului.

    Dar zilele in care poate fi eficienta trimiterea unui email se schimba, de multe ori, destul de des, asa ca momentul oportun se va hotari si in functie de numarul de emailuri deschise, citite.

    Dupa cateva campanii trimise pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine si a va putea recomanda o anumita zi sau ora de trimitere.

  • BENCHMARK

    Etape - Benchmark

    Segmentare – Segmentarea listelor are ca scop targetarea unei audiente specifice. Testarea universala va avea rezultate neelocvente. Respondentii vor da, inevitabil, date care va vor trage in diferite directii, ceea ce nu este de dorit pentru o campanie eficienta.

    Analiza – Ne asiguram ca poti urmari valori cum ar fi: debitul, deschiderea, click-urile si ratele de conversie pentru a realiza impactul mesajului trimis. O lipsa a informatiilor complete poate rapid sa transforme succesul in esec si sa puna in pericol profitablitatea brandului.

    Metodologie – Trebuie selectata o metodologie pentru usurinta in teste si analiza rezultatelor, iar procesul trebuie sa fie consecvent si repetabil.

    Brainstorm – Cautam solutii periodic de optimizare a campaniilor impreuna cu intreaga echipa.

    Identificarea elementelor cheie – Trebuie identificat obiectivul principal, indicatorii cheie inainte de efectuarea unui test pentru a obtine rezultatele dorite.

    Benchmark – Examinarea periodica a rezultatelor. Intervalul de timp poate fi de ordinul orelor, zilelor sau saptamanilor dupa ce emailul a fost trimis.

    Urmarirea – Revizuirea trimiterilor si rezultatelor obtinute. Concluziile pot ajuta echipa in luarea deciziilor privitoare la urmatoarele trimiteri pe baza rezultatelor obtinute.