smarties-adv.ro Web analytics

web design agency

SEO

„Succesul unei pagini web ar trebui masurat dupa un singur criteriu: Face vizitatorul ce vrei sa faca?” (Aaron Wall)

Ce inseamna SEO (Search Engine Optimization)?

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este o metodologie de strategii, tehnici si tactici utilizate pentru a creste numarul vizitatorilor unui website. Acest lucru se realizeaza obtinand o plasare mai buna in paginile de cautare a motoarelor de cautare (SERP) – cum ar fi Google, Bing, Yahoo si altele.

E o practica foarte folosita pentru utilizatorii Internetului pentru a nu cauta prin pagini si pagini de rezultate. Astfel ca, daca un website apare cat mai sus dupa o cautare, va creste si traficul catre acel website. Cu cat website-ul este mai vizibil in cadrul ordonării rezultatelor cautarii in lista facuta de motorul de cautare, cu atat e mai mare sansa de a castiga multi vizitatori.

Prin urmare, SEO e un set de practici „white hat”, folosit de webmasterii si dezvoltatorii de web. Ei folosesc acest set de practici pentru a-i ajuta in atingerea unei pozitii bune sau foarte bune in rezultatele cautarilor in motorul de cautare.

De ce este SEO important?

In piata competitiva de astazi, SEO este mai important decat oricând. Motoarele de cautare servesc milioane de utilizatori pe zi, cauta răspunsuri pentru întrebarile lor sau pentru rezolvarea problemelor lor.

SEO este esential pentru ca:

  • Majoritatea utilizatorilor motoarelor de cautare au mai multe sanse sa dea click pe una din primele 5 sugestii din paginile cu rezultate (SERPS).
  • SEO nu este numai despre motoarele de cautare, ci si despre practicile SEO eficiente care imbunatatesc experienta utilizatorului si utilitatea unui site web.
  • Utilizatorii au incredere in motoarele de cautare. Prin urmare, daca site-ul tau are o prezenta in pozitiile de varf pentru cuvintele cheie cautate, increderea utilizatorilor in site-ul tau creste.
  • SEO este bun si pentru promovarea sociala a site-ului tau web. Persoanele care iti gasesc site-ul cautand pe Google sau Yahoo, au mai multe sanse sa il promoveze pe Facebook, Twitter, Google+ sau pe alte canale media sociale.
  • SEO este important pentru buna functionare a unui site web mare. Site-urile Web cu mai multi autori pot beneficia de SEO, atat in mod direct, cat si indirect. Beneficiul direct al acestora este cresterea traficului, iar beneficiul lor indirect este acela de a avea un cadru comun (liste de verificare) pe care sa le utilizezi inainte de a publica continutul pe site.
  • SEO te poate pozitiona in fata concurentei. Daca doua site-uri web vand acelasi lucru, site-ul web optimizat pentru motoarele de cautare este mai probabil sa aiba mai multi clienti și sa faca mai multe vanzari.

WEBSITE-UL TAU TREBUIE SA APARA IN GOOGLETM

Un continut bun incurajeaza oamenii sa iti linkuiasca paginile. Ei arata, astfel, faptul ca paginile website-ului sunt interesante. Acest lucru duce la succes pe motorul de cautare pentru ca Google vrea sa arate pagini interesante si de autoritate in lista cautarilor.

Google promovează paginile de autoritate in topul clasamentelor. Prin urmare, este de datoria ta sa creezi pagini care devin pagini de autoritate. Acest lucru implica scrierea unui continut pe care utilizatorii il considera util.  Continutul util este partajat in bloguri, feeduri de tip twitter etc. si, in timp, Google preia aceste semnale de autoritate.

Ce cauta motoarele de cautare?

Motoarele de cautare vor sa-si faca treaba cat mai bine trimitand utilizatorii catre website-uri si continuturi care sunt relevante pentru ceea ce ei cauta. Cum este aceasta relevanta determinata?

  • Continutul: Este determinat de tema website-ului tau, textele din pagini, titluri si descrierile care se regasesc in el.
  • Performanta: Cat de rapid e website-ul si functioneaza corespunsator?
  • Autoritatea: Are website-ul tau continut destul de bun pentru a-i determina pe ceilalti sa puna linkuri catre tine in website-ul lor? Website-urile de autoritate iti folosesc website-ul ca referinta in domeniul respectiv?
  • Experienta utilizatorului: Cum arata website-ul? E adaptat dispozitivelor mobile, ii e usor unui utilizator sa gaseasca informatia pe care o doreste?

Google SEO

Ce NU cauta motoarele de cautare?

Daca vrei sa pacalesti motoarele de cautare sansele de a-ti face rau singur sunt foarte mari. Urmatoarele cateva lucruri nu sunt dorite de motoarele de cautare:

  • Prea multe si nesemnificative cuvinte cheie;
  • O experienta neplacuta a utilizatorului: Website-ul trebuie facut astfel incat sa fie usor pentru oricine il viziteaza sa ajunga la informatiile cautate. Prea multe reclame sau o structura alambicata duc la parasirea paginii in scurt timp de catre utilizator, fara sansa de a mai vrea sa se mai intoarca vreodata. De exemplu, popup-urile enerveaza utilizatorii. Sunt foarte rare cazurile in care e binevenita existenta unui popup.

Cum indexeaza Google paginile?

Google promoveaza paginile de autoritate, de o inalta calitate in varful cautarilor astfel ca e scopul tau crearea unor astfel de pagini. Acest lucru implica scrierea continutului de catre persoane calificate, sau care sa poata adauga texte clare, de interes. Astfel de texte se gasesc pe bloguri, feed-uri si, in ultima vreme, Google a inceput sa se bazeze pe astfel de semnale de autoritate.

  • Scrie continut folositor in care se regasesc cuvinte si fraze utilizate de oamenii care iti cauta produsele si serviciile;
  • Trebuie sa faci in asa fel incat sa fie usor pentru vizitatori sa link-uiasca, sa distribuie pagina.

Analiza cuvintelor cheie

Primul pas în SEO este de a determina pentru ce doresti sa optimizezi. Aceasta inseamna identificarea termenilor pe care oamenii ii caută (cunoscuti si sub numele de „cuvinte cheie„.

Pare a fi simplu, nu-i asa?
De fapt, din nefericire, nu e chiar atat de simplu. Există cativa factori cheie care trebuie luati in considerare atunci când stabilesti cuvintele cheie:

Volumul cautarii – primul factor care trebuie luat in considerare este numarul de persoane (daca exista) care cauta intr-adevar un anumit cuvant cheie. Cu cat mai multi oameni cauta un cuvant cheie, cu atat este mai mare publicul la care ajungi . In schimb, daca nimeni nu cauta un cuvant cheie la care te gandesti, nu exista niciun public disponibil pentru a gasi continutul tau prin cautare.

Relevanta – daca un termen este căutat frecvent pentru ca este minunat: dar daca nu este complet relevant pentru potentialii tai clienti? In mod cert, nu doresti sa te prezinti in rezultatele cautarilor care nu au nimic de-a face cu afacerea ta. Cu alte cuvinte, trebuie sa stii cum cauta oamenii produsele, serviciile sau informatiile pe care le oferi, pentru a le fi mai usor sa te gaseasca – in caz contrar, vor ateriza pe una din numeroasele alte pagini din Rezultatele Google. Implementarea cuvintelor cheie SEO te va ajuta sa iti pozitionezi site-ul deasupra concurentilor.

Concurenta – Ca in cazul oricarei oportunitati de afaceri, in SEO doresti sa iei in considerare costurile potentiale si probabilitatea de succes. Pentru SEO, aceasta inseamna intelegerea concurenței relative pentru termeni specifici.

Mai intai trebuie sa intelegi cine sunt clientii tai potentiali si ce ar putea sa caute. Daca nu intelegi care sunt perspectivele, trebuie sa ai in vedere, in primul rand, acest aspect atat în general, cat si pentru SEO.

Cum obtin linkuri?

Linkurile sunt importante dar nu trebuie confundate cantitatea cu calitatea si nu trebuie sa ne gandim la linkuri ca parte separata de continut. E foarte importanta intelegerea faptului ca, daca website-ul va avea un continut foarte bun, cresc foarte mult sansele obtinerii linkurilor pe alte website-uri, iar asta te poate ajuta foarte mult.
Altfel spus, daca website-ul tau are un continut care merita sa fie aratat si altora, atunci ti-ai asigurat succesul. Website-urile mari nu isi doresc continut de calitate inferioara, de ce si-ar dori asa ceva?
Sunt multe metode pentru a obtine linkuri dar, niciuna din acele metode nu va avea succes daca website-ul este inferior.

In concluzie

Trebuie sa te gandesti ce fel de continut ar atrage potentialii clienti pe care ii cauti. Creaza un website foarte bun, usor de urmarit, care sa aiba continut suficient, adaptat dispozitivelor mobile si faciliteaza distribuirea lui pe site-urile de socializare.